Nieuws

Nieuws - ms FARBER

9 juli 2012

Het baggerwerk in de Gouwe is klaar voor ons. Het schip is weer schoongemaakt en we maken even tijd om naar Werkendam te gaan. De nieuw schroef is al een tijdje klaar, maar moet er nog onder. We gaan in het dok met de kont omhoog en al snel wordt de oude schroef vervangen door de nieuwe. Het is een groot verschil, van vier naar vijf bladen. Ziet er goed uit en nu maar kijken of het ook beter (en sneller) vaart. 

Maart

Maart - ms FARBER
Zaterdag 17 maart zijn we vertrokken uit Dordrecht. De eerste lading zand kunnen we halen tussen Lith en Grave. Dit brengen we naar Drachten.
 
Vrijdag 16 maart hebben we proefvaart gehad. Alles ging heel goed, de motor loopt super, is veel stiller dan de oude en we gaan ook nog sneller dan voorheen. Na zes weken in Dordrecht te hebben gelegen, kunnen we nu eindelijk weer gaan varen. 
 
Eind januari had de koppeling het begeven en omdat de motor ook al erg oud is, hebben we besloten om alles nieuw te laten inbouwen. Na een klein uitstapje naar Werkendam, waar we in het dok een nieuwe beunkoeler hebben laten plaatsen, zijn we terug gegaan naar Dordrecht. De nieuwe schroef is nog niet klaar, dus we varen voorlopig met de oude schroef verder, deze is wel zo gewijzigd dat hij meer pk's aan kan. 

April

April - ms FARBER

Half april zijn we in een langlopende klus gerold. De Gouwe wordt helemaal van Gouda tot Alphen aan de Rijn uitgebaggerd. We laden de ene dag en de volgende dag lossen we de bagger. Het lossen wordt verdeeld over twee plekken. De ene keer gaan we naar de Ingensche Waarden, aan de Lek, de andere keer lossen we in de Koornwaard, aan de Maas.